Pages

Friday, January 22, 2016

Murtabak maggi

Murtabak maggi| Assalam guys.. hari ini Wanie nak share 1 resepi.. So far resepi nie agak Wanie kenal masa tinggal kat Kelantan nie.. bahan dia senang dan kos pon agak murah..

Bahan2:
1 paket maggi perisa kari(tak kisah jenama apa)
Hotdog (Untuk topping blh letak suka hati..fishball ke ayam ke) suka hati korang
2 biji telur ..Wanie guna gred D.. Kalau guna gred A guna sebijik je ye

Cara2:
1) Rendam maggi dan hotdog dalam air panas sampai masak.
2) Dah siap..angkat dan tos kan. Letak dalam mangkuk
3) Potong sosej ..ekot suka hati nak bentuk macam mana..nak panjang2 dan bulat xde masalah
4)Letak sosej yang dah siap dipotong ke dalam mangkuk maggi dan letakkan perencah kari maggi
5)Gaulkan sampai sebati dan pecahkan telur ke dalam mangkuk dan gaulkan lagi.. bagi sampi sebati ye bahan2 tadi
6)Panaskan kuali..letak sedikit minyak dan mula menggoreng.. Digalakkan untuk menggunakan kuali leper..kalau xde hentam jelah yg mana2 pon
7)Masukkan maggi yang sudah digaul tadi..pastu tekan2 sedikit bagi dye berbentuk petak..nak bentuk bulat pon xde hal..hehe.. 

Selepas itu,agak2 bahagian bawah dah masak..korang terbalikkan maggi tu bagi bahagian sebelah pulak yg masak.. Done!

Tahniah.. Murtabak maggi anda sudah siap..hehe..



Boleh potong kpd 4 bahagian.. makan 1 slice shj pon dah kenyang.. Alhamdullilah..
Post a Comment