Pages

Saturday, May 30, 2015

Toothless picture



Toothless picture| Hai bloggers.. ada sesiapa yang pernah menonton movie How to train your dragon? Actually movie ini dah lama dikeluarkan cuma saya sahaja yang baru tahu dan menontonya..hehe.. Serba sedikit maklumat berkaitan dengan movie ini.. *sumber wikipedia. 

Movie How to Train Your Dragon merupakan sebuah filem aksi fantasi Amerika 3D yang dikeluarkan oleh DreamWorks Animation. Filem ini merupakan arahan daripada pengarah Chris Sanders dan Dean DeBlois yang juga merupakan pengarah kepada cerita Disney's Lilo & Stitch. Antara bintang2 popular yang menjadi suara kepada watak dalam cerita ini ialah Jay Baruchel,Gerard Butler dan lain-lain. 


gambar drp google.


Cerita ini bermula dimana apabila seorang remaja Viking iaitu Hiccup ingin mengikuti tradisi keluarganya untuk menjadi seorang pembunuh naga. Selepas Hiccup berjaya menangkap naga yang pertamanya iaitu Toothless, dan dengan peluang dia mendapat sambutan daripada kaumnya, Hiccup mendapati bahawa dia tidak mahu menbunuh naga tersebut. Bahkan, Hiccup ingin berkawan dengannya.

gambar drp google. How to Train Your Dragon 1
Gambar ini merupakan Hiccup yang sedang memujuk Toothless utk berkawan dengannya selepas Hiccup berjaya menembak ekor naga tersebut.. comel sangat3..hehe

Movie How to Train Your Dragon 1 dikeluarkan pada tahun 2010, How to Train Your Dragon dikeluarkan pada tahun 2014 dan How to Train Your Dragon 3 bakal dikeluarkan pada tahun 2018.

                                                                 gambar drp google.
Gambar ini merupakan cerita How to train Your Dragon 2 dimana Hiccup baru mengetahui tentang rahsia yang ada pada Toothless (yang warna biru atas badan Toothless) selepas ditunjuk oleh ibu Hiccup.


Desktop background toothless utk google sy..haha

Thats all. thanks for reading! =)

No comments: