Pages

Thursday, August 22, 2013

Cara pasang kod HTML/Javascript dlm blog



Assalamualaikum..

1)Daftar masuk akaun blog anda..klik REKA LETAK

2)Ikuti tutorial bergambar yg ak ambil di blog JOM BINA BELOG..(hehe..ak malas nak print..sama je kan?? ..cuma yg ney jenis blog lama..laen cket je..xpaham blh tanye k)

 Klik add a gadget/tambah alat


3)Di bahagian ASAS-ASAS korang scroll ke bawah cket sampai jumpa HTML/Javascript & klikkan iye


4)Di bhg kandungan korang paste kan kod bg widget/apa2 je yg korang nak letak
Yang di bahagian tajuk korang biarkan kosong sahaja..Ulang suara ye..KOSONG(kalau nak tulis pon blh jugak..ikut suka korang lah)


5)Save & lihat hasilnya..
jangan lupa klik simpan susunan oke setiap kali korang nak pasang gadget baru.
Kedudukn kod itu juga boleh diubah dgn cara korang DRAG/TARIK  pada mana2 bahagian dlm page element itu..samada bhg HEADER,FOOTER,SIDEBAR KANAN/SIDEBAR KIRI..Selepas dah drag jgn luper SAVE..

oke ciap..terima kasih..^__^

Be nice here & leave your comment
Post a Comment