Pages

Friday, November 13, 2015

Produk apa ney?? giler bahaya.. muahahaha..



Kesan penggunaan produk kecantikan yang Wanie guna|  Assalam guys.. hari ini Wanie nak cerita sedikit sebanyak berkenaan produk kecantikan yang Wanie pernah guna selama ini.. entry ini agak panjang ye.. so kalau rasa tak nak hidung berdarah dan mata jadi juling sebab baca lama, sila jangan teruskan pembacaan anda ye.. (joke oke joke)hahasebelum ini (masa zaman muda mudi) saya pernah guna produk jenama Olay, safi balqis timun , safi balqis yang warna biru ,sabun papaya, collegen c + dan beberapa lagi produk lain.. bila saya guna produk Olay & safi balqis timun memang tidak memberikan apa-apa kesan pada muka.. Bila saya guna safi balqis biru pulak, ia memberikan kesan teruk terhadap muka saya.. yep.. ini cerita sebenar.. saya guna produk ini masa tingkatan 5 (kalau tak salah).. masa ini saya hanya gunakan pencuci muka safi.. bila guna muka saya jadi tegang & berubah menjadi gelap + kemerahan..saya perasan muka saya masa tu sbelum pergi ke kelas.. pelik kan macam mana boleh jadi macam gitu? haha.. sampai sekarang saya still tak tahu sebab apa.. mungkin kulit tak sesuai dengan produk itu.. saya pernah guna sabun papaya tetapi tak sesuai sebab muka jadi kasar + kesat selepas cuci.. collegen c + pulak saya pernah guna dalam 2/3 bulan.. mula-mula guna tu memang eksited giler sebab memang kulit muka berubah menjadi putih berseri.. huhu.. tapi sayang.. ia tidak kekal lama.. sebab masuk set kedua saya beli produk itu, muka saya berubah.. tiba-tiba muncul bijik2 kecik kat muka.. ingatkan jerawat.. bila picit xnak pulak keluar pape.. At the last, saya google kat internet untuk cari maklmat berkaitan produk itu.. yep.. guess what i found? terlalu banyak feedback negatif yang saya baca.. grr... saya terus buang produk itu.. takut oke.. hahah..



     Now, saya guna produk muka berjenama babies blink oleh Datin Lyanaz.. Wanie sudah menggunakan produk ini lebih kurang sudah 6 bulan. Produk ini mengandungi 5 item iaitu krim siang, krim malam, toner, pencuci muka dan serum. So far saya paling suka serum dia sebab baunya.. ya ampunn... wangi bangat..hehe.. Antara banyak-banyak produk kecantikan yang saya pernah pakai sebelum ini, produk inilah satu-satunya yang memberi kesan positif terhadap muka saya.. hooorreee!! huhuu.. muka saya ini bukan jenis berjerawat sangat.. means.. jerawat tetap ada tapi yang paling banyak ada ialah jeragat.. so far, jeragat makin berkurang + kulit bertambah putih.. huhu.. baru hari ini Wanie cuba minum coffee babies blink sebab nak bagi kulit sekata.. haha.. ase macam pelik pulak sebab muka cerah tapi kulit tangan sedikit gelap (gelap sedikit je oke.. xdelah nampak berbeza sangat sebenarnye - ayat nak sedapkan hati..hahah)

Selain daripada produk ini, Datin Lyanaz guna ada keluarkan produk lain seperti angel pink, babies blink gold, produk minuman berperisa coffee & chocolate dan ada lagi yang lain.. google sendiri. muahaha..


BEFORE

AFTER
*gambar yang diambil menggunakan kamera asal jenama oppo.


close up


Taraaa,... itulah effect terhadap muka saya.. masa ney memang xpakai apa2 makeup pada muka.. natural gitu. hehe  korang pulak macam mana? Guna produk muka apa sekarang? share lah sikit2..hehe

No comments: